vrijdag 19 augustus 2016

Tunisch haken

Degene die Wolcafé op IG volgen hebben het misschien al voorbij zien komen..

Na alle gehaakte kabels van de afgelopen maanden voor het komende boek Kabels haken, wilde ik weer even wat anders. Dus ik ben weer met tunisch haken begonnen. Tunisch haken is, net als kabels haken, super verslavend!
En deze keer wilde ik een wat groter project gaan maken. Wat het wordt? Daar lees je later meer over. Eerst maar eens zorgen dat ik er zeker van ben, dan het leuk wordt.. :)

Maar vanwege de grootte van het project, lukte het niet meer om het op de gewone lange tunische naalden te haken.
Dus ik ben gaan experimenteren met de Knitpro verwisselbare tunische punten.
En..? Jeetje, waarom heb ik dat nooit eerder getest. Wat een uitkomst. Het haakt heerlijk en je hebt geen last meer van de "zware" lange naald en het gewicht van je haakwerk hierop. Het gewicht ligt nu allemaal op de draad waaraan je naald vast zit.



Bij de Knitpro verwisselbare tunische punten, moet je dus niet vergeten ook een kabel aan te schaffen. In het zakje bij de kabel zitten ook de eindstoppen.(het paarse dopje op de foto)













Dit is mijn haakwerk tot nu toe. Ik ben aan het experimenteren met Drops Alpaca Brushed.  Minder fijn om "gewoon" mee te haken. Maar voor tunisch haken is het heerlijk! Tot nu toe ben ik zeer tevreden en hoop jullie binnenkort meer te kunnen vertellen over de vorderingen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, wij lezen het met veel plezier!

Groetjes,
Wolcafé